فیلتر 13/20 خط مکش سایز 1/2 اینچ بدون مگنت لیتراژ 25 مش بندی 60 میکرون


تماس بگیرید

با عرض پوزش. این محصول دیگر موجود نمی باشد

فیلتر خط مکش در پورت ورودی پمپ هیدرولیک به منظور تصفیه و جلوگیری از ورود ذرات به داخل پمپ نصب می شود و با توجه به لیتراژ خروجی پمپ هیدرولیک و حساسیت فیلتراسیون انتخاب می گردد.
تاریخ تحویل: 1 تا 2 روز

فیلترهای هیدرولیک
هدف از وجود فیلتر در سیستم هیدرولیک جدا کردن و برداشتن هر گونه ذرات خارجی به غیر از روغن در سیستم هیدرولیک است یعنی پاک کردن سیستم از هر گونه ذرات خارجی به غیر از روغن که احتمال ورود به سیستم هیدرولیک را دارند. اگر ذرات خارجی و رسوبات روغن وارد سیستم هیدرولیک شوند این مسئله سبب نقص شیرها سیلندرها و قطعات دیگر سیستم هیدرولیک می گردد که نهایتاً سیستم هیدرولیک معیوب شده و از کار می افتد و نتیجاً از کار افتادن سیستم هیدرولیک را باعث می شود. یک سیستم ساده هیدرولیک معمولاً یک یا دو فیلتر دارد ولی سیستمهای هیدرولیک مدرن امروزی دارای چندین فیلتر در نقاط مختلف سیستم هستند. برای یک سیستم هیدرولیک باز کردن فیلتر، بازرسی از جهت نداشتن نقص فنی و تمیز کردن کل مجموعه بدنه و عامل فیلتر کننده (و گاهی تعویض عامل فیلتر کننده) و جمع کردن و بستن مجموعه فیلتر و نصب مجدد از موارد ضروری است که بر طبق دستورالعملهای تعمیراتی زمان و نحوه انجام سرویس فیلتر مشخص گردیده است.
فیلترها به سه دسته تقسیم می شوند :
۱- فیلتر با توری فلزی Screen Type Filter
۲- فیلتر نوع کیونو Cuno Type Filter 

۳-فیلتر میکرونی Micronic Filter

فیلتر توری فلزی (بافته شده از رشته های فلزی): همانطوری که از نام این نوع فیلتر پیدا است از نوعی توری بافته شده فلزی ریز بافت بعنوان عامل اصلی فیلتر کننده یا تصفیه کننده روغن استفاده می شود دارای یک پوسته فلزی است که درون آن یک فیلتر دوار توری مانند فلزی قرار دارد که این فیلتر قابل برداشتن و تمیز کردن می باشد روغن بعد از رود به داخل فیلتر به اطراف عامل فیلتر کننده که همان توری دوار سیلندری شکل (استوانه ای) فلزی رفته و با فشار به قسمت داخل عبور می نماید که با این عمل ذرات و رسوبات روی بافته های توری می ماند و روغن تصفیه شده از قسمت وسط فیلتر به مجرای خروجی راه می یابد. در زمان سرویس عامل فیلتر کننده که همان توری بافته شده سیلندری شکل است را از داخل بدنه اصلی فیلتر بیرون آورده و با مایعات حلال نظیر انواع سالونت بنزین و غیره شسته و مجدداًداخل بدنه فیلتر قرار داده و درب آنرا می بندند. قابل ذکر است در سیسمهای هیدرولیک مدرن این نوع فیلتر دارای یک قسمت بنام Bypass Valve (شیر گذر فرعی) روغن می باشد که اگر فیلتر بعلت افزایش رسوبات و ناخالصیهای روغن گرفته یا به عبارتی مسدود شود برای جلوگیری از نبودن روغن در سیستم یک مسیر فرعی توسط شیر مذکو باز می شود و روغن فیلتر نشده در سیستم جریان می یابد تا عملکرد سیستم متوقف نشود ولی در اولین فرصت ممکن باید فیلتر سرویس اساسی گردد به عبارت دیگر می توان گفت هدف از این نوع شیر در فیلتر جریان داشتن روغن در سیستم هیدرولیک است مادامی که فیلتر مسدود یا گرفته شده باشد به عبارتی جریان یافتن روغن فیلتر نشده از نبودن روغن در سیستم بهتر است تا کار تولید متوقف نگردد سپس در اسرع وقت سرویس فیلتر صورت پذیرد

فیلتر مکش
این فیلترها در خط مکش بین مخزن و پمپ فیلتر مکش قرار دارد در نتیجه روغنی که به پمپ وارد می شود را فیلتر می کند. درمسیر قبل از پمپ اختلاف فشار یا افت فشار می بایست بسیار پایین باشد (حداکثر ۲۱ - بار ) تا پدیده کاویتاسیون اتفاق نیفتد ، برای همین معمولا از فیلتر های مکش بامش ۱40 میکرون با سوپاپ بای پس(اگر روزنه های فیلتر دچار گرفتگی شوند روغن می تواند از این مسیر بدون عبور از فیلتر عبور کند) یا صافی هایی که با تور سیمی بافته
میشوند و مش بالایی دارد و قابل پاک کردن هستند درخط مکش استفاده می کنند . باید توجه کرد که توری مکش همان فیلتر مکش نیست . کار توری مکش جلوگیری از ورود ذرات بزرگ وحباب های هوا به پمپ میباشد. توری مکش سوپاپ بای پس ندارد ودر ابتدای مسیر قرار دارد.

مشخصات محصولات
نوع فیلتر خط هیدرولیک فیلتر خط مکش
مگنت دار و بدون مگنت بدون مگنت

back to top